Araç Takip Formu Servis Talep Formu

Hizmetlerimiz
Mekanik İşlemler

Aracın hareket etmesini sağlayan temel iskelet de bu mekanik sistem içerisinde yer aldığı için genellikle bu sistemin içindeki işleyişleri, porya rulman değişimi, muhtelif civata çıkarma, şaft kafası onarımı ve ıstavroz değişimi, fren sistemleri parça onarım ve yenileme, şarj dinamosu ve marş motoru mekanik parçalarının onarımı, gerektiğinde araç üzerinde modifiye, motorun yan parçalarıyla ilgili işlemler, rot işlemleri, yağ filtreleri, pompa ve filtreler, bujiler, vites kutusu ve tamiri, yakıt enjeksiyonu, subap ayarları, fren balataları işlemleri, debriyaj balata ve ayarları, kayışlar, cam-kilit işleri, vantilatör kayışı, civatalar gibi birçok işlemi yaparız sizler için.

Fren Hizmeti

Fren balatalarının değiştirilmesi için belirli bir zaman aralığı söz konusu değildir. Çünkü her aracın özellikleri, kullanıldığı yol şartları, sürücünün araç kullanma alışkanlıkları vb. etkenler farklı olduğundan dolayı fren balatalarının değiştirilmesi için genel bir zaman aralığı verilemez. Ancak yapılması gereken şey sıklıkla fren balatalarının kontrol ettirilmesidir. Çünkü işin ehli kimseler tarafından fren balatalarının belirli aralıklarla kontrol edilmesi durumunda herhangi bir arıza oluşmadan önce tespit edilerek oluşması önlenebilir.

Ön Takım Onarımı

Direksiyon kutusu tamiri, direksiyon power tamiri, aks mili tamiri, motor traversi onarımı, dingil onarımı, Bu tarz yedek parçaların onarım sonrası özel bir cihazla röntgeni çekilerek tamirat esnasında malzemenin evsafında bozulma olup olmadığı test edilebilmektedir.

Periyodik Bakımlar

Antikorozyon kontrolü · Fren diskleri ve balataları aşınma kontrolü · Kaput kilidinin kontrolü ve yağlanması · Sinyaller ve iç/dış aydınlatma kontrolü · Egzoz hattının kontrolü · Ön cam ve dikiz aynalarının durumunun kontrolü · Yakıt filtresi suyunun alınması · Cam sileceği fırçaları ve cam yıkama sıvısı seviyesinin kontrolü · Takviyeli direksiyon devresinin seviye, durum ve sızdırmazlığının kontrolü · Motor bölmesi ve hava yastığı etiketlerinin mevcut olduğunun kontrolü · Soğutma devresinin seviye, durum ve sızdırmazlığının kontrolü · Akünün test cihazıyla kontrolü · Fren/debriyaj devresinin seviye, durum ve sızdırmazlığının kontrolü · Beyinlerin teşhis aletiyle kontrolü · Körükler/ses kesiciler (susturucu)/rotiller/amortisörlerin durumunun kontrolü · Gösterge tablosu ikaz ışıklarının çalışmasının kontrolü · Emniyet sisteminin ve lastiklerin basıncının ve durumunun kontrolü · Bakıma/yağ değişimine kalan göstergesinin yeniden başlatılması · Tekerlek supap tapalarının mevcut olduğunun kontrolü · Bakım etiketinin dokümantasyonu ve yerleştirilmesi · Lastik basınç ve aşınma durumu

Şanzıman Onarımı

Manuel şanzıman günümüz araçlarında en çok kullanılan şanzıman türüdür. Manuel şanzımanda vites aracı kullanan kişi tarafından elle değiştirilir. Debriyaj aksamı da manuel şanzımanda çok daha fazla kullanılmaktadır. Çünkü aracı kullanan kış tarafından elle vites değiştirilirken mutlaka öncelikle debriyaja basılmalı ve motordan tekerleklere güç iletimi kesilmelidir. Ardından vites değiştirilir ve debriyaj serbest bırakılır. Debriyaj bırakıldıktan sonra yeni vites seviyesinin ayarındaki güç seviyesi tekerleklere iletilir.Şanzıman tamiri başlı başına uzmanlık gerektiren bir konudur. Şanzıman parçası değişimi için öncelikle doğru çalışmayan parça tespit edilmelidir. Bu tespit yapılırken tecrübeler ve elektronik yardımcılar son derece önemlidir. Özellikle yeni nesil araçların birçoğunda şanzımandan kaynaklanan arızaların tespiti daha kolay yapılabilmektedir.

Otomatik Şanzıman Onarımı

Manuel Şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halledilir.Yarı otomatik şanzımanlı araçlarda ise Vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir.Otomobilinizin her parçası gibi otomatik şanzıman da bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir.Genel olarak uygulanan bakım her 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiştirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksatmamalıdırlar.